01 март 2009

ЦГМ (Център за градска мизерност) замени прокълнатата абревиатура СКГТ, но какво от това?



(Малко уточнение към снимките - не съм част от ФАБ, но подкрепям тази им им кампания.)

Е, и аз не издържах. Знам, че има стотици писания за ужасяващия транспорт в БатеМногобойкград, но ще добавя и аз моите всемъдрени наблюдения към тях.

Защо ли? Просто защото преди час се возих в допотопен (демек дядото на Ной се е возил в него) автобус (потенциален ковчег, но не от Ноев тип) по линия 76, в който властваше потресаващата миризма на урина и фекалии по най-евфемистичния начин на изказ. Беше отвратително! Аз и момичето с мен издържахме точно 2 (словом две) спирки и слязохме от това чудовищно извращение под шапката на т.нар. масов градски транспорт, ако и да бяхме далеч от крайната ни дестинация.

Та, затова имам няколко коментара към "Център за градска мобилност"(ЦГМ), който е наследника на печално известните СКГТ, всичко друго, но не и мир на праха им. Както си казват софиянци - фирмата името си мени, но печалбата й не намалява. А това е доказуемо около абсурдната ситуация със софийския боклук, в която фирми с различни имена се оказват свързани с едни и същи хора, което не пречи на Бате Многобойко да води ужкимските си кръстоносни походи срещу донкихотовски вятърни мелници, респективно богатеещи оперативно интересни лица.

Питам: 4 години живях в квартала на разврата - Студентски град, и съответно ползвах що-годе приличните линии 94 и 280. За тези години не е имало седмица, в която да не ме проверят поне 4-5 пъти контроли, в добавка куриозни случаи на слизаща една проверка през задната и качваща се едновременно нова група хищници през предната. Това добре, контролът е в основата на изпълнението на правилата. ОБАЧЕ, от октомври месец живея в "Стрелбище" и сега пътя ми се пресича с тролей 8 и автобуси  74 и споменатия вече 76.

ЗА ТЕЗИ 6 МЕСЕЦА НИТО ЕДНА КОНТРОЛА НЕ МЕ Е ПРОВЕРИЛА ПО НИТО ЕДНА ОТ ТРИТЕ ЛИНИИ!!! НИТО ЕДНА!!!

Това какво е - изумителен късмет или очевидно предпочитание към рейсовете на студентите, където има млади плашливи момичета, които си плащат чинно провинението??? Пред 4 дни писах мейл до пощата, обявена на сайта на компанията, който още е http://www.skgt-bg.com/(сега с промененото име що ще чинят с името на сайта, не знам), с молба да ми обяснят по какъв начин се разпределят екипите на контрольорите, но, както се досещате, отговор няма.

Според данни от изявления по медиите, контрольорите в София са редуцирани до 150 човека, които са селектирани според уменията си, за които нямам намерение да се заяждам излишно. Според личното ми преброяване на линиите в сайта на компанията, в столицата се движат превозни средства по 114 линии - трамваи, тролеи и автобуси. Не знам и на какви принципи делят контролите, всички сме виждали както вълци-единаци, така и глутници. Но могат ли цегемарите да докажат, че покриват равномерно всички линии и примерно не проверяват по-често (и в по-масиран състав) линиите край Централна гара, където често слизат провинциалисти, които поради незнание или нежелание да заплатят златно левче не дупчат билети и могат да бъдат оскубани?

Не знам, предполагам и вие не знаете. А сигурно някои сте се и возили по тази наистина легендарна линия 76, чиито рейсове са буквално разпадащи се соцпризраци, чиито шум буквално възпрепятства говоренето, а това на фона на новите рейсове по частната линия 74 си е жива подигравка с хората. А да не повдигам и темата с отдаването на линни на частници и начините за това, мисля, че масмедиите казаха предостатъчно по темата.

Да видим и рекламите на колите от градския транспорт. В сайта пише дословно:

"Защо да рекламираме по и в превозните средства и върху стационарните обекти на Софийски градски транспорт?
  ниски цени и голям въздействащ ефект; 
  постоянно присъствие на рекламния продукт, минимум 1 месец из цяла София; 
  ако сте пропуснали да видите нещо, изчакайте следващия курс или утре; 
  ако Вашата реклама е предназначена за качващите се и преминаващи пътници, поставете я от вън на превозното средство, от страната на вратите; 
  ако Вашата реклама е предназначена за возещите се пътници, поставете я вътре в превозното средство; 
  ако Вашата реклама е предназначена за хората в автомобилите, използвайте фактическия гръб на превозното средство. 


Ако позвъните на тел. номера..., ще Ви обяснят любезно и компетентно кой е най-добрият вариант за Вашата реклама."

Значи, цените са ниски? А тогава защо билетите са високи? Да не би основната цел на компанията е да осигури човекопоток, който безропотно да бъде заливан със зомбиращи реклами, трупани безкритично върху рейсовете - от памперси и дамски превръзки, през водка "Путинка", та до авиокомпании и прочие. А на всичкото отгоре хората си плащат за тази услуга - да бъдат превозени безопасно и приятно, а не по познатия на всички ни начин.

А компанията получава и финансова помощ от държавата - частна компания получава отчисления от данъците, дере ги с абсурдното левче, освен това печели от реклама, за съжаление твърде малко заради "ниските" си цени, очевидно.

И знаете ли кое най ме изумява - че в споменатия вмирисан 76 хората си се возеха безропотно, даже един си ядеше ядки. Качващите се сбърчваха за миг нос, оглеждаха се крадешком, търсейки предполагаемия скитник, но не го откриваха и сякаш с това се изчерпваше интереса им. Те примирено си седяха, сякаш това е нормално!!!

Не, не е нормално!!! И няма да бъде! Никога не може да бъде нормално това скотско примирение към околните фактори.

Защото ако пътуваш всеки ден сред лайна, на какво ще мирише душата ти впоследствие???

2 коментара:

Анонимен каза...

Госпожо/господине не сте много прав(а). Бюджета на компанията не е на компанията, а на общината, т.е. общината прибира парите и ако решат отпускат някой лев за някоя екстра - пример са инсталираните ароматизатори в някои тролеи и автобуси, реновираните тролейбуси, малките тролейбуси българско производство, новата система за контрол в електротранспорта. Да, признавам има и доста проблеми, но затова е виновна общината, която не отруска достатъчно пари. Скоро ще има 30 чисто нови напълнонископодови тролейбуси, а когато Карат С си поемат всички линии ще се освободят и нови автобуси като старите Икаруси и част от Мерцедесите ще бъдат бракувани и биниите на Столиечен Автотранспорт (подразделение към ЦГМ) ще се обслужват от по-запазените стари, а и от по-новите Мерцедеси, Тедоми и Беемцета, разберете, че замяната на целия автопарк наведнъж е невъзможно.

Анонимен каза...

И както винаги се стига до въпроса с парите, и видите ли, общината е виновна, че не им давала достатъчно пари!
Както и да е, целта ми не е да се заяждам с по-горния коментар. Всъщност целта ми е да споделя възмущението на автора, а и да прибавя малко пикантни подробности.
Авторе, ако 76 те е отвратил, значи не си се качвал в 88 или 120 през живота си! :)
Там кошмарък е доста по-живописен. Зиме те продухва доде се развлееш от цистит, лете те сварява под налягане. Поради нуждата си да се придвижиш с някой от споменатите маршрути се налага да се разделиш със слуха и равновесието си за поне час-два след пътуване. За носа не говорим - него по-добре да го изхвърлиш в кофата още преди да се качиш.
А колкото до контролът - след днешната подигравка със столичани от страна на "изключителния градски транспорт" (а именно за 2 часа да стигнеш от Младост до Студентски предимно пеша или с някоя късметлийски празна маршрутка...)...
... мисля, че никога вече контрольор няма да види билетче от мен, а ако види - ще е само в огледалото, защото смятам да му го извезам на челото с отверка!
Поздрави,
И.