08 юни 2009

"Гражданска активност" - текст на гост-блогър(ка)


   Скъпи Всичколандци, с риск да бъда обвинен в пристрастие, което признавам мигновенически без бой, ще си позволя да ви представя втория гост-блогър във Всичколандия. 

   За моя най-голяма изненада, без шега, това ще е прекрасната ми приятелка Надя, която след многомесечните ми натяквания най-сетне написа нещо в блога си, и честно, според мен, то Става. Даже мислех да пиша нещо подобно, но очевидно няма нужда да мъча перото си (образно казано).

   Та, Надя е на 23, скоро (вероятно, ако звездите помогнат, де) ще завърши бакалавърска степен по история, иначе е софиянка, но знаете - никой не е съвършен :) Малко си пада проамериканистче, но ще се оправи и от този вреден уклон, вярвам. 

   Ето и текста, под който се подписвам с две ръце.

  "Гражданска активност" 

  Напук на ставащото последният месец и идният такъв, аз реших да не пиша за политика. Но уви! Изумиха ме коментарите след изборния ден! 

  Писнаха ми дебатите! Писнаха ми обещанията! Писнаха ми билбордовете с членове на партии, застанали като реклама на поредният нискобюджетен американски филм! Писна ми от предизборни кампании! Писна ми от неграмотници с купени гласове! Писна ми от цялата помия, изливаща се на главите ни последния месец! Писна ми от глупави, но кадърни хора, отчаяни от положението в България, непускащи своя глас, мислейки, че така негласно протестират!!! 

  Искам едно по-добро бъдеще! Толкова ли е много?! Толкова ли е трудно да се оттърсим от типичната фраза "Преклонена главица сабя не я сече"? Не може ли веднъж българина да прояви гражданска инициатива? Толкова ли е трудно да отидеш до секцията и да гласуваш? Нима, ако всеки 2-ри или 3-ти беше глсувал резултатите от вчерашния ден щяха да са такива? Нима БСП и ДПС щяха да са втори и трети? Едва ли!!! 

  Другото, което ме изумява са хилядите коментари за процентите кой е загубил и кой е спечелил! Ние младите загубихме за пореден път... и не само ние, но и тези, които искат нещо повече от това да са пасивните участници в тази българска нереална реалност!!! Загубихме, защото отново бяхме предадени от своите пасивнии приятели, съграждани, съседи, а не поради някои политически партии. За пореден път показахме на настоящите и бъдещите управляващи, че спокойно могат да си играят с нас, разчитайки на незаинтересоваността на българският "гражданин". 

  Продължавайте да не гласувате, мислете за" манджата, която трябва да сготвя и за това не ми остана време да гласувам", или за "срещата за кафе с Цура, която не мога да пропусна заради някакви си избори"... ама после да не дойдете и да се оплаквате, че нещо не ви е наред, защото на безгласни букви не обръщам внимание!

   Та това е. Оригиналната публикация е на http://moriq.blogspot.com/.

   Добавка от мен: Днес ни проглушиха ушите, че всъщност активността била вискока, че имало едиколкосистотин хиляди гласа повече и прочие. Истината обаче е, че близо 2/3 от българските граждани не отидоха до урните и разрешиха на организираното купуване на гласове да има максимален ефект.

   Затова "Лидер" се пъчиха като на сватба. Затова Яне мрънка, че РЗС имали 20% подкрепа, но хората ги било страх(от що ли?). Затова и ДПС може да си позволи да прелива кръв на първите споменати.  Заради негласувалите.

   И не ми вадете цифри за другите държави. Те имат правителства и политици, които са от съвсем друг сой и хората си преценяват, че са в сигурни ръце. Ние сме обречени да сме управлявани от престъпници. Затова пасивността народна е неизвинима.

2 коментара:

Neizi_ss каза...

Е товае жестоката истина. както днес Милен Цветков попитаот ефира на "Здравей България" - Не е ли нагло политицета да говорят кой бил победил на изборите - и т.н. при положение, ч имаме30-40 процента гласували от имащите право на глас. Прав и в друго, че ако останалите 60 процента българи отидат до избирателните урни са способни да пометат всички псевдополитици ... е ...аз да ви кажа сякаш съм по-уморена от това да чакам българина да се събуди и да зареже кафето с Цура, отколкото от управлението на некадърници ...

Philipotel каза...

"И не ми вадете цифри за другите държави. Те имат правителства и политици, които са от съвсем друг сой и хората си преценяват, че са в сигурни ръце"
Всъщност като погледнеш цифрите от другите държави виждаш не само че избирателната активност е дори по-ниска от тук, виждаш как там има чудеса като национални стачки, неконформистки синдикати и други организации, изкарващи десетки хиляди на протести и прочее неща, които тук дори не можем да си представим. Така че доверието към политиците в "белия свят" изобщо не е по- високо. Разликата е в това, че там по-голяма част от обществото има политическа култура и показва недоволството си активно. Обаче нямам предвид разходка до урните и подкрепата за тази или онази партия през 4 години ;)