19 юни 2009

Абсурдистан: Книжарница "Техномаркет"!

   Влизали ли сте в книжарница "Пингвините" на ъгъла на площад "Славейков"? Аз съм го правил десетки пъти. Обичах това място, със стройните си рафтове, подредени в непроменяеми категории - така че винаги знам кое къде е - като искам фантастика - цял ъгъл си имах, като търсех история, и от нея, а ако не знам къде е търсенето, консултантите винаги бяха супер готини.

   Преди време дори ходих да питам за работа там, но така и не разбрах защо не ме взеха. Не съжалявам, след седмица-две спечелих минутата и спасих финансовото си положение. По-късно двама мои близки приятели заработиха там и съвсем заобичах мястото, където наистина се чувствах у дома си.

   Сега го няма. Изнесоха го. Криза е. На входа вече пише Книжарница "Техномаркет".

   Вече ще има "Техномаркет". Символът на евтината китайска техника на кредит, новата мания на народа, юрнал се в консуматорския рай. Вместо книга - тостер. Даже и на сходни цени са вече заради безумното ДДС.

   Сбогом, любимо място. Ще ми липсваш.

3 коментара:

Philipotel каза...

На мен повече ми липсва времето, когато там и на доста други места в центъра имаше кина..

Анонимен каза...

Страхотна книжарница наистина. Жалко. Дано се появи на друго място наблизо.

Преслав Ганев каза...

Е Пингвините си имат и книжарница в Orange, което 50м надолу по улицата. Вярно, че там е по-малко, но лично за мен онази в Orange е далеч по-подредена и по-приятна.

Книжарницата в "Александра" пада по същата причина, по която и преди две години махнаха втория (по-лош) Booktrading от Графа и оставиха само този, който е по-близо до Попа и съответно по-далеч от Славейков.

Пазарна икономика и финансова криза в едно, какво да се прави : )