17 април 2009

(Псевдо)НаУчен опит с Opera, IE, Firefox и Chrome

   От няколко дни не бях сядал сериозно на компютъра, предпразничните седмици са винаги по-натоварени. Та пратих тази сутрин Надя на работа (все някой трябва да изкарва пари, нали? :)) и заседнах на компютъра. Реших да наваксам ударно с публикациите в блоговете, които следя и да прочета всичко, което съм пропуснал. За тази цел отворих любимия си браузър Opera и систематично му друснах 57 отворени таба - всички статии, които ме заинтересуваха.

  За моя изненада браузърът издържа стоически това напрежение и аз без проблеми изчетох интересностите. Горд с него, отидох да се похваля на съквартиранта, който пък е твърд фен на Ubunto и Firefox. Той ме посъветва да пробвам и с този браузър.

   Та, ето ме сега, както бях почнал, рекох да довърша експеримента и да доизпробвам и другите два налични на моя компютър браузъра - Internet Explorer и Chrome.

   Отсега казвам, че всички успяха да отворят и 57-те идентични таба. Разликата в натоварването на компютъра обаче е значителна.  Имам RAM 2 Gb, при нормално използване на компа свободни са между 1,1-1,2 Gb. Ето и точните резултати за отделните браузъри:

 1. Opera: 

  Извод: Стабилно, без проблеми, оставаща свободна RAM: 435 Mb.

  2. Firefox:

   Извод: Стабилна, без проблеми, оставаща свободна RAM: 720 Mb.

   3. Internet Explorer:

   

   Извод: Отвори табовете, но от стабилност няма и помен. Натежа стабилно и дори Paint-ът не пожела да се отвори, докато не затворих табовете. Оставаща свободна RAM: 214 Mb.

   4. Chrome:

      Извод: Стабилна, без проблеми, оставаща свободна RAM: 521 Mb.

   

   Генерално погледнато, с горест на сърце признавам, че любимият ми браузър отиде на незавидната 3-та позиция. Признавам, съквартирантът е прав и Firefox явно е най-добрия браузър плюс всичките му допълнителни опции, от които аз засега не се интересувам. Chrome също не се справя никак зле, особено по скорост на зареждане, но все още имам съмнения около сигурността му.

   IE какво да му говорим??? Махайте тази боза и сваляйте някоя от трите други посочени!

   Ай, след този (псевдо)наУчен опит отивам да стягам багаж и си заминавам за Видин да наобиколя крайдунавските пейки с бира в ръка и стари приятелчета наоколо.

   Весело прекарване на празниците на всички ви!

  

  

7 коментара:

Чуденка каза...

И на пракика не стана ясно защо IE ти е любим :)

Преслав Ганев каза...

Е, не, Опера му е любим, но остава на трето място по обем на незаетия ресурс : ) Иначе, Христо, не се съмнявай в сигурността на Хром, засега той е най-непробиваемият от всички (вкл. и от Сафари, който работи с "Мак", по дяволите!).

Чуденка каза...

Да бе, наистина,къде гледам :) А за Сафари (по дяволите ;) ) има и Уиндоуска версия, но е далеч от Мак-оската. Но пък последната Мак-оска е мнооооого, мноооого яка.

djsupermax каза...

Христо, с Опера, но по-стари версии, съм отварял и по 70-80 прозореца без кой знае колко памет - 512 Мб. И работи!

Работеше - преди примерно 2 години. Оттогава Уиндоуса ми качи още хиляди ъпдейти и с новите Опери - колкото и да съм фен - имам проблеми с тези 512 Мб.

И аз съм фен на Опера, и аз съм на мнение, че Файърфокса се представя в момента по-добре при малкото ми памет.

НО! Операта има едни такива малки дребни вградени удобства, от които не бих се отказал за нищо на света! Защото касаят операции, които правиш по 100 пъти на ден поне. И веднъж свикнеш ли с това огромно удобство - с един клик да вършиш нещо, което другите браузъри правят с два или три клика - няма отърване от Опера-та, става вечна любов. Велика е:)

Христо Блажев каза...

Хм, не съм и очаквал единодушие. Вярно е, че очаквах Операта да се справи по-добре, но наистина с нея ми е най-удобно да браузвам.
Дано наистина Хрома е сигурен, понякога карам с него, като бързам.
За IE, просто не мога да си обясня как могат да го ползват толкова много хора.
А срещу Firefoxa не мога да кажа нищичко, вярно си е супер браузър.

Philipotel каза...

Firefox си има кусури, но с подходящите настройки и приставки наистина става най-доброто. Операта е на второ място в личната ми класация, но дори и новите версии не отварят коректно някои сайтове. Хрома може би ще заприлича на нещо, ако след време има възможност за персонализация като лисицата. При него обаче всеки таб е отделен процес, което е доста мъчително са по-слаби машини. А IE се използва, защото върви с уиндолса - повечето потребители не са достатъчно "навътре", за да се сетят да сменят браузъра. Иначе новите версии не са чак толкова зле, но пак го ползвам само в много краен случай.
djsupermax - няма функция на Опера, която да не може да се прибави към Firefox с някой адон. Иначе и аз отдавна не мога "сърфирам" без контрол с мишката, бързо търсене в гугъл и разни други благинки :)

Шемет каза...

Да кажеш, че нов софтуерен продукт е без бъгове, е като да кажеш, че някои хора са безгрешни, щото родителите им са платили яко на най-добрите възпитатели и преподаватели. Хром се търкаля от по-малко от година, част от което търкаляне е в бета. Как си представяте в лабораторна обстановка и бета версия този Хром да се окаже по-отракан от към сигурност, от лисицата, която я осъвършенстват постоянно от ГОДИНИ, наследила МНОГО от Нетскейп и Мозила? Гугъл са адски оправни и пробивни копелета, набират само най-добрите от най-добрите, и въпреки това си остава въпрос на време да се закърпят дупчиците тук и там, докато се докара нещо съвсем стабилно.
Без да развивам биг-брадър теорията, как смятате че няма да изтича нищо от компа ви, ползвайки продукт на фирма, която печели ИЗЦЯЛО от това, че следи поведението и интересите ви в интернет? Кореспонденцията, търсените думи, посещаваните сайтове... Хром е поредният им инструмент за финно таргетиране на рекламите. А ударят ли го където трябва, ще получат достъпа до твърде много лична информация от интернет-поведението ви.

Сигурност?