23 април 2009

Подарявам книга!


   По случай днешния Световен ден на книгата искам да направя едно добро дело. Заедно с инициативата "Моята библиотека", в която давам книги за четене, логично е да добавя в тази посока и нещо друго.

  Искам да подаря някому една книга - тя е на Зинаида Гипиус и се казва "Петербургски дневници".

   Книгата е биографично-историческа, основана е на дневниците на авторката, които си е водила по време на бурните събития от началото на Първата световна война, през хаосът около Февруарската и Октомврийската революции в Русия, та до бягството й към Париж през 1919 г. Зинаида Гипиус е интелектуалка, движи се сред висшето общество и творческите среди, и за нея завземането на властта от болшевиките е трагедия, заради което и напуска родината си. Интересно е как разказва месец след месец своята гледна точка към събитията в революционния Петроград, хаосът след падането на монархията и ужасът от все по-нарастващата тежест на болшевишкото движение.

   Така, значи, книгата я подарявам, имам само едно условие - искам като коментар под тази статия или на мейла kniga_za_teb@abv.bg да кажете причината, поради която я искате. Идеята ми е да не я дам на някой, който ще я вземе и бутне на някой рафт, а напротив - да иска да я прочете, за да извлече удоволствие или знание от страниците й.

   Ще обявя тук кой ще я получи точно на 8 май - рожденият ми ден :)

   Очаквам ви! 

9 коментара:

Ангел Грънчаров каза...

Понеже съм изследовател на онази епоха, на времето на болшевишкия метеж и на зараждането на комунизма, та тази книга ще ми е много полезна; не само с интерес ще я прочета, ами и ще използвам информацията, получена от нея, за своите бъдещи книги.

Благодаря!

(Ако вие се интересувате от подобна проблематика, аз пък мога да Ви подаря от своя страна моята книга "Страстите и бесовете български" (подзаглавие: "Кратка психологическа история на съвременна България"), издадена през миналата година от издателство ИЗТОК-ЗАПАД)

Христо Блажев каза...

Кандидатурата ви е добра, да му мислят следващите :)
По отношение на вашата книга, имам намерение да я закупя в скоро време, колкото и да е привлекателно предложението ви.

Ангел Грънчаров каза...

Наистина, предложението ми да Ви подаря книгата си обезсмисля в голяма степен конкурса, който сте обявили; не ми беше такова намерението; проведете си го, но в такъв случай да се разберем така: ако случайно спечеля конкурса и ми изпратите книгата, и в същото време до оня момент още не сте си купили книгата ми, тогава ще ми позволите аз да Ви я подаря и изпратя. Така става ли? :-)

Христо Блажев каза...

Така вече приемем без резерви. Благодаря ви.

Анонимен каза...

Едва ли имам шанс,при тази конкуренция,но все пак ще се кандидатирам.Причината е че бих искал да узная ИСТИНАТА,очевидно книгата е писана от очевидец на събития,до голяма степен обусловили живота на няколко поколения българи,включително и моят.Успех на всички участващи,а на инициатора,поздрави за щедростта в тези така трудни за всички времена.

Христо Блажев каза...

Благодаря за думите, включвам в списъка, думите ти ми харесва със своята искреност :)

Ivan Hristov каза...

Здравей, Христо, поздравления за идеята! Аз не очаквам да спечеля книгата, макар, че много бих се радвал да я имам, защото нямам много информация за тези събития.Но мисля, че най-голяма полза от нея ще извлече Грънчаров. Той е философ-изследовател и може би тази книга би му влязла в употреба не само като интересно четиво,а и като помагало.
Вальо също има по-големи шансове от мен и също бих се радвал да спечели. Като материална придобивка може би не е кой знае какво, защото книгите са ценни за това, което пише в тях. Живеейки извън страната, нямам много възможности за четене на книги на български език и бих се радвал да спечеля, но ти ще решиш най-добре.
Бъди здрав!!!

Христо Блажев каза...

Много благодаря за хубавите думи. Не знам дали харесвате да четете книги от екрана на компютъра, но ако да, бих ви препоръчал великолепният сайт chitanka.info. Там има хиляди достъпни книги. Всичко хубаво и на вас.

Мария Христова каза...

Здравей, аз не съм нито литератор, нито философ, нито изявен изледовател, аз съм обикновен човек, до когото информацията достига от хиляди източници, често изкривявана до безобразие. По пътя си търся ИСТИНАТА и преценям източниците в сърцето си. Бавно сглобявам пъзела на дните ни, разкривам лукавствата и лъжите, намирам стойността на ценностите и все повече разчитам на книгите. Склонна съм да изхарча цяло състояние за книги, ако го имам. Знанията си давам всеки ден на ближните си. Безрезервно раздавам всяка част от себе си. Всяка истина има право на живот. В мене истината намира дом и трибуна към другите - търсещи и нуждаещи се.
В мен има магия, която е неизчерпаема...
Ще се радвам да прочета книгата, жадна съм за нея, трогна ме анонса ти и ме провокира да напиша всичко това :) Поздрав
Ако я спечеля, ще я прочета и мога да я пратя на 1вия претендент с изследователския дух :)